http://hu.wikipedia.org/wiki/Hat_gondolkod%C3%B3_kalap
A cikk olvasása előtt vegyes gondolatok kavarogtak bennem,elvégre ez nem egy megszokott módja a dolgok megbeszélésének. Főként nem egy tárgyaláson, pedig ahogy a példában is olvashattuk, bevált...
Úgy gondolom a "Hat gondolkodó kalap" módszer tökéletesen belevihető egy osztályfőnöki órába, hiszen az eredeti célja ennek a foglalkozásnak, hogy bármilyen felmerülő problémára megtaláljuk a választ, megszervezzük a közös programokat, stb. Tovább gondolva a módszert, véleményem szerint egy általános iskolai, főként alsós osztályban nem csak szimbolikusan vehetnék fel a diákok a kalapokat. Talán miután elsajátították a módszer lényegét, sokkal szabadabban és felszabadultabban mernék előterjeszteni a felmerülő problémákat. Úgymond játékosan egyszerűbb választ keresni a kérdésekre, mint nyersen beszélni egy olyan dologról, ami kellemetlen érzéseket gerjeszt bennünk.
Ezenkívül egyéb csoportfoglalkozásokon ugyanilyen hatékonyan alkalmazhatjuk a kalap-módszert.